۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
تعداد بازدید: ۱۹۱۹۰۶
دقت سيستم دفاع ضد موشكى گنبد آهنين در هدف قرار دادن موشك هاى شناسايى شده بيش از ٩٠ درصد هست اما اين آمار فقط براى وقتى است كه سيستم پدافند موشك كافى براى جواب دادن داشته باشد و کاملا لود باشد. بطور تخمينى، سيستم دفاعى گنبد آهنين قادر هست ٤٤٠ موشك را در لانچرهایش جا دهد و با دقت بيش از ٩٠ درصد، جلوى ٤٤۰ موشك دشمن بايستد و در بهترین حالت باز هم ٤٤ موشك برخورد می کند اما موضوع اينجاست كه وقتى ٤٤٠ موشك پدافندى شليك شد، زمان زیادی لازم هست تا دوباره لانچرها پر شود و در اين فاصله، موشك ها بدون هيچ مزاحمتى وارد حريم دفاعى گنبد آهنين می شود و به اهداف اصابت می کند.
کد خبر: ۱۸۵۲۵

بایدن دنبال سقوط نتانیاهو است| حماس نقطه ضعف گنبد آهنین را پیدا کرد

 

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط،عملیات طوفان الاقصی جنبه های مختلفی دار که این مطالب مهم  برای تحلیل مسئله فلسطین بکار می آید

1- طراح عملیات طوفان الاقصی محمد ضیف است که بعد از شهادت صلاح محمد شحاده فرمانده گردان های عزالدین قسام شد،به حاج قاسم نزدیک بود.

2- ضیف کسی است که وقتی بحران سوریه بوجود آمد یک تنه در مقابل فرماندهان حماس که به سمت جبهه مخالفین اسد رفتند ایستاد و در کنار حاج قاسم و سوریه قرار گرفت.

3- بخشی از غزه زیر زمین است و بخشی از مردم در تونل ها زندگی می کنند.

4- در این تونل ها، کامیون رفت و آمد می کند و بعضا تا زیر شهرکهای صهیونیستی رفته و حداقل برای شش ماه تدارک آب و غذا و…دیده شده.

5- عملیات طوفان الاقصی از یکسال پیش طراحی شده و مانورهای آن 6 ماه زمان برده است.

6- این که فرمانده مهم اسراییلی را از فلان کوچه و خانه با لباس خواب می آورند، نشان از شناسایی و تمرین جدی دارد. او کسی بود که فرمانده لشکر عملیات در عمق بود و می گفت برای مهار ایران باید در عمق ایران عملیات کنیم.

7- نتانیاهو نه قصد ورود به غزه را دارد، نه توانش را . مقاومت او را تحریک به ورود می کند ولی نتانیاهو دنبال شکار بزرگ برای پایان جنگ است چون اگر دستاوردی نداشته باشد، ‌دولتش سقوط می کند.

8- بایدن ، فارغ از حرف‌ها و بیانیه ها، دنبال سقوط نتانیاهو است.

9- پس از پایان این جنگ در روند مهاجرت شاهد تغییراتی خواهیم بود. پیشتر هم مهاجرت معکوس راه افتاده بود اما حالا بسیار شدید خواهد شد و شهرک نشینان هیچ انگیزه ای برای این که سپر بلای تلاویو بشوند ندارند.

10- هک گنبد آهنین در ساعات ابتدای عملیات از نکات مهم دیگر است. شاهد بودیم چند هزار راکت شلیک شد و گنبد آهنین موفق به خنثی سازی آنها نشد. مقاومت همچنین نحوه تخلیه و کم اثر کردن گنبد آهنین و فلاخن داود را به خوبی تجربه کرده و آموخته است و بسیاری از شلیک ها، شلیک فریب است.

11- تاکید مسئولین امر در ایران این بوده که از کلید واژه گروههای مقاومت فلسطینی استفاده‌شود نه حماس چون عملیات بسیار وسیع تر از این حرفهاست و گروه‌های دیگر هم خارج از غزه و… نقش آفرینی دارند.

12- اگر اسراییل به غزه ورود پیدا کند، حزب الله لبنان و بخش های دیگری از مقاومت ورود خواهند کرد. این خط قرمز است و به صهیونیست ها هشدار داده شده است.

13- جبهه النصره و‌ برخی گروه‌های نزدیک به حماس در سوریه از حماس اعلام حمایت کرده اند و احتمال فعال شدن جبهه علیه اسراییل از سوریه وجود دارد. اساسا برخی از گروه های اپوزیسیون سوریه در حال تغییر رفتار به سمت مقاومت هستند.

14- آمار200 اسیر واقعی نیست بلکه بیش از 1000 اسیر در اختیار مقاومت است و فقط 50 دانه درشت در بین آنها وجود دارد.

15- دقت سيستم دفاع ضد موشكى گنبد آهنين در هدف قرار دادن موشك هاى شناسايى شده بيش از ٩٠ درصد هست اما اين آمار فقط براى وقتى است كه سيستم پدافند موشك كافى براى جواب دادن داشته باشد و کاملا لود باشد. بطور تخمينى، سيستم دفاعى گنبد آهنين قادر هست ٤٤٠ موشك را در لانچرهایش جا دهد و با دقت بيش از ٩٠ درصد، جلوى ٤٤۰ موشك دشمن بايستد و در بهترین حالت باز هم ٤٤ موشك برخورد می کند اما موضوع اينجاست كه وقتى ٤٤٠ موشك پدافندى شليك شد، زمان زیادی لازم هست تا دوباره لانچرها پر شود و در اين فاصله، موشك ها بدون هيچ مزاحمتى وارد حريم دفاعى گنبد آهنين می شود و به اهداف اصابت می کند.

16- وقتى در موج اول حماس نزديك به ١٥٠٠ موشك شليك كرد، نزديك ١١٠٠ موشک بدون برخورد با پدافند به اهداف خود برخورد کرد.

17- هر موشك پدافندى بین ٥٠ تا ٦٠ هزار دلار قيمت دارد در حاليكه موشك هاى حماس هزينه ناچیزی در حدود 500 دلار دارد.

18- حماس حتى موقعی كه واقعاً قصد موشك زدن به اهداف زمينى را ندارد بطور رندوم شب ها به مناطق حفاظت شده شلیک می کند و مشغول تمام كردن ذخاير موشك پدافندى و ايجاد هزينه بسيار زياد و ارزیابی هست. حزب الله هم از طرق مختلف سعی در فعال کردن این سیستم و مصرف مهمات آن ها و شناسایی دقیق محل های قرارگیری و خلأ های آن برای جنگ احتمالی دارد و گاه از روش های خنده دار مثل لک لک ها استفاده می کند.

19- اسراییل و امریکا گاهی به زبان تهدید و گاهی به زبان اشاره و گاهی حتی با انکار نقش ایران سعی می کنند ایران را وارد ماجرا نکنند و از طریق واسطه های متعدد بر نقش ایران تاکید و از ایران می خواهند که حماس را مهار کند.

20- جلسات مستمر ارزیابی موقعیت با حضور مسئولان نظامی حماس و سایر اجزای مقاومت در مناطق امن لبنان و سوریه برگزار می شود و همه ابعاد عملیات به درستی و دقت رصد، ارزیابی و تصمیم گیری می شود.

برچسب ها: بایدن جنبش حماس حماس رژیم جعلی صهیونیستی طوفان الاقصی گنبد آهنین بنیامین نتانیاهو
ارسال نظر
آخرین اخبار